Szukaj
KONTAKT

Motoryzacja - 2018-09-10

Konstrukcja zapewniająca złamanie kolumny została ulokowana na zewnętrznej rurze wałka kolumny

NSK opracowała uchylną i teleskopową kolumnę układu kierowniczego zapewniającą większe bezpieczeństwo w przypadku kolizji dzięki nowej konstrukcji zapewniającej złamanie kolumny, oferującej większą niezawodność w razie wypadku. Dodatkowo, nowy zespół jest lżejszy, co pozwala na zwiększenie oszczędności paliwa i oferuje większe tłumienie drgań, poprawiające komfort kierowcy.

Większe bezpieczeństwo to podstawowa cecha najnowszej kolumny układu kierowniczego opracowanej przez NSK, w której nowoopracowana konstrukcja zapewniająca złamanie kolumny zmniejsza rozrzut siły łamiącej o 25%. Osiągnięto to poprzez przesunięcie konstrukcji z uchwytu mocującego zespół na zewnętrzną rurę wałka kolumny.

W rezultacie, zabezpieczenie absorbujące uderzenie w kolumnę aktywuje się w razie wypadku w sposób bardziej niezawodny, poprawiający bezpieczeństwo kierowcy.

W efekcie zadziałania zabezpieczenia, rura kolumny składa się w taki sposób, że środkowa część kolumny kierowniczej pozostaje na swoim miejscu, co pozwala na lepsze pochłonięcie siły uderzenia. Odróżnia to nową kolumnę układu kierowniczego od kolumn konwencjonalnych, w których część środkowa kolumny ma odpaść podczas wypadku, co z kolei powoduje większy rozrzut stopnia pochłaniania siły uderzenia.

Nowa kolumna układu kierowniczego jest także uchylna i teleskopowa, co umożliwia kierowcy regulację położenia koła kierownicy w górę i w dół (dzięki uchylności kolumny) oraz w przód i w tył (teleskopowość kolumny). Dodatkowo, zespół oferuje większe tłumienie drgań, co przynosi korzyść w postaci ograniczenia drgań przenoszonych przez kolumnę z kół i innych części pojazdu na koło kierownicy, zwiększając komfort i stabilność prowadzenia. Nowa kolumna układu kierowniczego oferuje tłumienie drgań większe o 11% (7 Hz), uzyskane dzięki optymalizacji konstrukcji przegubu kolumny.

Kolumna układu kierowniczego NSK jest także przyjazna dla środowiska, ponieważ jest o 15% (560 g) lżejsza niż jej konwencjonalne odpowiedniki, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Niższy ciężar uzyskano dzięki zmniejszeniu liczby części. Ponadto, uproszczono kształt kolumny przesuwając konstrukcję zapewniającą złamanie kolumny na rurę zewnętrzną wałka kolumny.

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik

Zgoda

NSK korzysta z usług stron trzecich, które pomagają nam ulepszać naszą stronę internetową i wyświetlać bardziej interesujące treści. Aby korzystać z tych usług, potrzebujemy Twojej zgody. Może ona zostać odwołana w dowolnym momencie. Więcej informacji można znaleźć tutaj Link do polityki prywatności.