Łożyska - 2018-11-19
Klient doświadczał uszkodzeń łożysk w 10-osiowym zespole kół wózka autoklawu średnio co 2-3 tygodnie. Co gorsza, uszkodzenia łożysk kulkowych poprzecznych skutkowały zniszczeniem otaczającego je wyposażenia (obudów i osi), co z kolei prowadziło do generowania wysokich kosztów pracy i części ze względu na konieczność regularnej wymiany komponentów.
Zespół ekspertów NSK przeprowadził analizę uszkodzonych łożysk, która wykazała, że kluczową przyczyną przedwczesnych uszkodzeń było wnikanie twardych cząstek i wilgoci w połączeniu z nadmiernym obciążeniem.
Konkluzja przeglądu zastosowania dokonanego przez NSK jasno pokazała, że oryginalnie zamontowane łożyska kulkowe poprzeczne były nieodpowiednie do tego typu zastosowania. W związku z tym zespół inżynierów zalecił zmianę łożysk na wysokosprawne łożyska baryłkowe NSKHPS, których specyfikacja jest o wiele lepiej dopasowana do wymagającego środowiska pracy.
Łożyska NSKHPS zostały specjalnie zaprojektowane do przenoszenia większych obciążeń i działania w wyższych temperaturach. Dzięki tym atrybutom użytkownicy mogą korzystać z dłuższego okresu eksploatacji i poprawionej niezawodności, o czym szybko przekonała się brytyjska firma. W wyniku zmiany łożysk w zespole kół wózka autoklawu na łożyska baryłkowe NSKHPS całkowicie wyeliminowano potrzebę ciągłej konserwacji, znacząco redukując uszkodzenia elementów towarzyszących. Dzięki ograniczeniu kosztów wymiany łożysk, prac konserwacyjnych i osprzętu klient zaoszczędził łącznie 138.382 €.
Łożyska zespołów kół wózków autoklawów muszą wytrzymywać duże obciążenia
Proszę wybrać…