Motoryzacja - 2018-09-10
W rezultacie, zabezpieczenie absorbujące uderzenie w kolumnę aktywuje się w razie wypadku w sposób bardziej niezawodny, poprawiający bezpieczeństwo kierowcy.
W efekcie zadziałania zabezpieczenia, rura kolumny składa się w taki sposób, że środkowa część kolumny kierowniczej pozostaje na swoim miejscu, co pozwala na lepsze pochłonięcie siły uderzenia. Odróżnia to nową kolumnę układu kierowniczego od kolumn konwencjonalnych, w których część środkowa kolumny ma odpaść podczas wypadku, co z kolei powoduje większy rozrzut stopnia pochłaniania siły uderzenia.
Nowa kolumna układu kierowniczego jest także uchylna i teleskopowa, co umożliwia kierowcy regulację położenia koła kierownicy w górę i w dół (dzięki uchylności kolumny) oraz w przód i w tył (teleskopowość kolumny). Dodatkowo, zespół oferuje większe tłumienie drgań, co przynosi korzyść w postaci ograniczenia drgań przenoszonych przez kolumnę z kół i innych części pojazdu na koło kierownicy, zwiększając komfort i stabilność prowadzenia. Nowa kolumna układu kierowniczego oferuje tłumienie drgań większe o 11% (7 Hz), uzyskane dzięki optymalizacji konstrukcji przegubu kolumny.
Kolumna układu kierowniczego NSK jest także przyjazna dla środowiska, ponieważ jest o 15% (560 g) lżejsza niż jej konwencjonalne odpowiedniki, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Niższy ciężar uzyskano dzięki zmniejszeniu liczby części. Ponadto, uproszczono kształt kolumny przesuwając konstrukcję zapewniającą złamanie kolumny na rurę zewnętrzną wałka kolumny.
Proszę wybrać…