Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Motoryzacja - 2018-12-07

Struktura urządzenia NSK do wykrywania ładunku ma dwie warstwy uszczelnienia, aby zapobiec wyciekom płynu

NSK, jako pierwsza na świecie, opracowała miernik obciążenia zapobiegający przeciążaniu samochodów ciężarowych i poprawiający bezpieczeństwo.  Łatwe do zamontowania w zawieszeniu samochodów dostawczych i ciężarowych oraz innych pojazdów komercyjnych, urządzenie umożliwia precyzyjny i szybki pomiar ciężaru.

 

Przeciążone pojazdy to kosztowny, wieloletni problem społeczny, na który w wielu krajach zwraca się coraz większą uwagę. Przeciążenie postrzegane jest jako główna przyczyna poważnych wypadków – przeciążony pojazd wymaga dłuższej drogi hamowania i trudniej się prowadzi. Ponadto, może także przyczyniać się do uszkadzania infrastruktury drogowej (powstawanie kolein, pękanie, osiadanie nawierzchni), co z kolei prowadzi do znaczącego pogorszenia bezpieczeństwa na drodze i komfortu jazdy.


Rządy na całym świecie szukają obecnie sposobów na wzmocnienie przepisów i zapobiegają przeciążeniu. Przeciążone pojazdy są kosztownym, długotrwałym problemem społecznym, który zyskuje na znaczeniu w wielu krajach. Kwestia ta jest postrzegana jako główny czynnik przyczyniający się do poważnych wypadków - przeciążony pojazd wymaga dłuższej drogi hamowania i jest trudniejszy do kierowania. Co więcej, problem ten może sprzyjać uszkodzeniom infrastruktury drogowej (falom, pęknięciom), co prowadzi do znacznego pogorszenia bezpieczeństwa drogowego i komfortu. Rządy na całym świecie szukają obecnie sposobów na wzmocnienie przepisów i zapobiegają przeciążeniu.


Aby pomóc rozwiązać omawiany problem, NSK postanowiła stworzyć kompaktowe urządzenie mierzące obciążenie, które byłoby montowane w samochodzie. Rezultatem jest produkt, którego elementem jest elastyczna membrana uginająca się pod obciążeniem. Ugięcie to powoduje zwiększenie ciśnienia w komorze z płynem. Na podstawie tego zwiększenia ciśnienia obliczane jest obciążenie. Płyn hydrauliczny jest zasadniczo nieściśliwy (ma wysoki współczynnik sprężystości objętościowej), co umożliwia uzyskiwanie dokładnych wskazań przy minimalnym ugięciu membrany.

 

Integralnym elementem urządzenia jest dwuwarstwowa uszczelka zapobiegająca wyciekom płynu. W wysoce nieprawdopodobnym przypadku wycieku płynu hydraulicznego sprężyna zawieszenia wysunie się bardzo niewiele, zamykając szczelinę nad tłokiem, bez żadnego negatywnego wpływu na działanie układu zawieszenia. Miernik obciążenia jest także bardzo cienki (25 mm), dzięki czemu skok zawieszenia nie ulega znaczącemu zmniejszeniu.


NSK stworzyła już samochód demonstracyjny wyposażony w nowy miernik obciążenia, zamocowany do zawieszenia przednich i tylnych kół i mierzący obciążenie pojazdu ładunkiem z dokładnością ±5%. Co istotne, urządzenie może bezprzewodowo przesyłać dane dotyczące ciężaru ładunku na telefon komórkowy lub do komputera pokładowego, pozwalając na obliczenie i odpowiednie dostosowanie środka ciężkości pojazdu.


NSK prowadzi obecnie dalsze prace, które umożliwią wykorzystanie danych z miernika obciążenia do stworzenia przyjaznych dla środowiska systemów kontroli pojazdów, przyczyniając się w ten sposób do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Prace te obejmować będą bezpieczniejsze hamowanie dzięki niezależnej kontroli hamulców przedniej i tylnej osi, uwzględniającej obciążenie pojazdu. Dodatkowo, NSK skoncentruje się na poprawie ekonomiki zużycia paliwa dzięki kontroli przekazywania napędu opartej na danych dotyczących obciążenia. NSK rozważa także kilka sposobów wykorzystania tej technologii do poprawy spójności prowadzenia i komfortu pojazdów.


Opracowany przez NSK miernik obciążenia może być łatwo montowany w zawieszeniu większości pojazdów.

Hydrauliczne urządzenie do wykrywania ładunku

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik