Szukaj
KONTAKT

O Firmie - 2022-07-06

NSK RCT sealed-clean rotating-end-cap tapered roller bearings

ANa międzynarodowej wystawie technologii transportowych InnoTrans 2022 (20-23 września, Berlin) NSK zaprezentuje pełny zestaw rozwiązań łożyskowych dla maźnic, silników trakcyjnych
i przekładni. Firma aktywnie rozwija współpracę z europejskimi producentami OEM z sektora kolejowego (zwłaszcza w segmencie pociągów osobowych wysokich prędkości) i chce wykorzystać targi InnoTrans do zaprezentowania na stoisku 260 w hali 20 jakości, innowacyjności i wydajności swoich produktów. 

Wśród prezentowanych produktów w centrum uwagi znajdą się rozwiązania łożyskowe NSK dla osi (maźnic) kolejowych. Firma odniosła już spory sukces na rynku systemów pasażerskiego transportu kolejowego (wysokich prędkości) we Francji i Wielkiej Brytanii, oferując niezawodne, trwałe i bezpieczne łożyska stożkowe RCT, uszczelnione (sealed-clean).

Łożyska RCT firmy NSK są ściśle zintegrowane z przyległymi komponentami i zostały wyposażone w zaawansowane rozwiązania uszczelniające, aby zapewnić trwałość i optymalną wydajność. Warto podkreślić, że te innowacyjne łożyska wykazują zdolność dostosowania się do warunków złożonych obciążeń, w tym ciężkich obciążeń udarowych, statycznych i dynamicznych obciążeń promieniowych i osiowych.

Na firmowym stoisku o powierzchni 40 m² NSK zaprezentuje także rozwiązania dla silników trakcyjnych. Kluczem do niezawodnej pracy łożysk silników trakcyjnych AC jest odpowiednia izolacja.  Przepływ prądu o wysokim napięciu przez łożysko może doprowadzić do powstania korozji elektrolitycznej na bieżni i stykających się powierzchniach elementów tocznych, co w rezultacie powoduje przedwczesne uszkodzenie łożyska.

Aby sprostać tego typu wyzwaniom firma NSK oferuje szereg alternatywnych konstrukcji łożysk izolowanych, w tym łożyska walcowe i łożyska kulkowe poprzeczne, posiadające pierścienie zewnętrzne z natryskiwaną plazmowo, zoptymalizowaną powłoką ceramiczną na bazie związków glinu (korundu). Ta warstwowa bariera izolacyjna, która charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mechaniczną i może przenosić duże obciążenia, zwiększa niezawodność, zapobiegając jakiejkolwiek możliwości powstania korozji elektrolitycznej. Technologia powłok ceramicznych NSK każdego dnia sprawdza się z powodzeniem w najnowszej generacji japońskich pociągów wysokiej prędkości Shinkansen.

Hybrydowe łożyska poprzeczne wykorzystujące kulki ceramiczne jako elementy toczne stanowią najnowszą innowację firmy NSK opracowaną z myślą o silnikach trakcyjnych. Produkty te są przeznaczone do zastosowań, w których niezbędna jest wysokiej jakości izolacja elektryczna i/lub wymagane są wysokie prędkości pracy. Zapewniając tę samą obciążalność, co standardowe łożyska stalowe, hybrydowe łożyska poprzeczne NSK ograniczają poziom tarcia i wytwarzają mniejszą siłę odśrodkową, co przyczynia się do wydłużenia żywotności. Koszty konserwacji mogą być zmniejszone dzięki zwiększonej żywotności smaru.

Przyszłościowe rozwiązanie w tym zakresie stanowią łożyska NSK z izolacją PPS. Wzmocniona włóknem szklanym żywica na bazie polisiarczku fenylenu (PPS) służy jako powłoka izolacyjna
na zewnętrznej średnicy i powierzchniach bocznych pierścienia zewnętrznego, chroniąc łożysko przed korozją elektrolityczną. Chociaż właściwości fizyczne PPS są nieznacznie ograniczone
w porównaniu do ceramiki, materiał żywiczny jest bardziej ekonomiczny, stanowiąc idealne rozwiązanie dla nowych generacji standardowych pociągów pasażerskich wyposażonych w silniki trakcyjne prądu przemiennego (AC).

Na targach InnoTrans NSK przedstawi również swoje rozwiązania łożyskowe dla przekładni. Firma zaprezentuje makietę przekładni lokomotywy z zestawem innowacyjnych łożysk. Rozwiązania NSK do tego typu zastosowań są odpowiednie dla szerokiej gamy konstrukcji przekładni, charakteryzując się wysoką odpornością na zatarcie, wstrząsy i wibracje, niewielką ilością wytwarzanego ciepła oraz wytrzymałą konstrukcją, co przyczynia się do wydłużenia żywotności środka smarnego. NSK od wielu lat dostarcza łożyska stożkowe do przekładni śrubowych wykorzystywanych w szybkich pociągach pasażerskich w Japonii.

Goście odwiedzający stoisko NSK na targach InnoTrans będą mogli obejrzeć oprócz łożysk bardzo szybko reagujący i wysoko wydajny siłownik wykorzystujący śrubę kulową, przeznaczony do aktywnej kontroli drgań w pojazdach szynowych. Fragment stoiska będzie poświęcony firmie B&K Vibro, będącej obecnie częścią grupy NSK, która zaprezentuje swój najnowocześniejszy system monitorowania stanu VCM-3 oraz czujnik przyspieszenia AS-064 umożliwiający zbieranie istotnych danych wykorzystywanych do planowania optymalnych strategii konserwacji.


Pociągi pasażerskie najnowszej generacji poruszają się z coraz wyższymi prędkościami, stale zwiększając wymagania w zakresie technologii łożysk. NSK kontynuuje współpracę ze swoimi partnerami z branży kolejowej, zarówno w sektorze OEM, jak i na rynku wtórnym, dostarczając produkty, które zwiększają bezpieczeństwo, wydajność i komfort oraz optymalizują wagę i opłacalność. Goście odwiedzający targi InnoTrans mogą liczyć na wsparcie doświadczonego zespołu ekspertów NSK, którzy z przyjemnością omówią konkretne projekty lub zastosowania.

 

Zdjęcie 1) Łożyska stożkowe RCT firmy NSK z obrotową osłoną końcową, wykorzystywane w maźnicach lokomotyw, zapewniają niezawodność, długą żywotność i bezpieczeństwo.

Zdjęcie 2)  Asortyment łożysk izolowanych NSK obejmuje łożyska ze zoptymalizowaną powłoką ceramiczną na bazie związków glinu, przeznaczone do zastosowania w silnikach trakcyjnych lokomotyw.

Zdjęcie 3)  Hybrydowe łożyska poprzeczne NSK, opracowane z myślą o silnikach trakcyjnych, wykorzystują kulki ceramiczne jako elementy toczne. 

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik