Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Motoryzacja - 2023-10-02

NSK’s anti-electrical-erosion technologies contribute to longer EV range on a single charge.

Po zakończeniu ocen wydajności firma NSK będzie mogła obecnie zaoferować szerszą gamę technologii zapobiegających korozji elektrycznej łożysk układów napędowych eAxle wykorzystywanych w pojazdach elektrycznych (EV). Wśród nowych opcji znajduje się nakładka na łożyska wykonana w technologii overmoldingu (obtryskiwanie) i szczotki przewodzące, które pozwalają NSK lepiej spełniać różnorodne wymagania producentów OEM z branży motoryzacyjnej, chcących przeciwdziałać korozji elektrycznej, co poprawia niezawodność i zwiększa zasięg pojazdów elektrycznych. 

Wraz z rosnącą globalną świadomością pilnej potrzeby wdrożenia programu działań w zakresie zmian klimatycznych, społeczeństwo i przemysł przyspieszają swoje działania ukierunkowane
na osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Rosnący popyt na pojazdy elektryczne oznacza, że istnieje realna szansa na pogłębienie zrównoważonego charakteru sektora transportu, ale powodzenie tego przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od technologii leżących u jego podstaw. Przykładowo kluczową kwestią dla zapewnienia długiej żywotności pojazdów elektrycznych jest zapobieganie korozji elektrycznej krytycznych elementów eAxle, takich jak łożyska.

Zapobieganie elektro-korozji staje się coraz trudniejsze ze względu na większą moc silników elektrycznych i wyższe napięcia napędowe. W tym przypadku technologie takie jak izolowane łożyska z ceramicznymi elementami tocznymi (łożyska hybrydowe) są najskuteczniejszym sposobem zapewnienia izolacji elektrycznej, ale nie zawsze stanowią optymalne rozwiązanie
w zastosowaniach masowych, takich jak pojazdy elektryczne.

Z tego powodu dobrą alternatywę stanowią łożyska ze specjalnymi nakładkami z tworzywa sztucznego wykonanymi w technologii overmoldingu, które zapewniają odpowiednią izolację elektryczną wymaganą w przypadku układów eAxle i generują niższy koszt niż łożyska
z ceramicznymi elementami tocznymi. Warto zauważyć, że firma NSK konfiguruje tego typu łożyska tak, aby pasowały do danego zastosowania i wszelkich specyficznych wymagań. Przykładowo dla zastosowań kolejowych materiały i procesy produkcyjne byłyby zupełnie inne
niż w przypadku eAxle.

Inną metodą zapobiegania korozji elektrycznej jest wykorzystanie szczotek przewodzących. Jednak w silnikach eAxle coraz częściej stosuje się wysoko wydajne układy chłodzone olejem,
w przypadku których standardowe szczotki przewodzące nie sprawdzają się, szczególnie
w połączeniu z wysokimi prędkościami pracy. Nowe szczotki NSK wyróżniają się tym,
że zapewniają wystarczającą przewodność dla szerokiego zakresu zastosowań e-Axle, włącznie
z układami smarowanymi i chłodzonymi olejem. Kolejną korzyścią jest możliwość wbudowania szczotki przewodzącej bezpośrednio w wał, co pozwala zaoszczędzić miejsce.

Firma NSK zakończyła już podstawowe oceny trwałości i może obecnie przedstawić klientom propozycje najnowszych technologii przeciwkorozyjnych do zastosowań praktycznych wraz
z danymi ewaluacyjnymi.

Podsumowując, oferowane przez firmę opcje zapobiegania korozji elektrycznej obejmują zarówno rozwiązania izolacyjne, jak i przewodzące, co pozwala spełnić różnorodny zakres wymagań projektowych dostosowanych do konkretnego zastosowania i skali. Technologie te poprawiają niezawodność i ułatwiają zmniejszenie całkowitego rozmiaru zespołu napędowego eAxle,
a dodatkowo zmniejszają zużycie energii elektrycznej i zwiększają zasięg pojazdu na jednym ładowaniu.

 

Zdjęcie 1) Technologie zabezpieczające przed korozją elektryczną firmy NSK zwiększają zasięg pojazdów elektrycznych na jednym ładowaniu. Fot: Herr Loeffler/Shutterstock 

Zdjęcie 2)  Przykład łożyska NSK z nakładką z tworzywa sztucznego wykonaną w technologii overmoldingu.
Fot: NSK

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik