MENU EU/PLEU/PL Szukaj NSK - Motion & Control
Opis uszkodzenia​ Możliwa przyczyna Środki zaradcze​
Złuszczanie pojawia się kiedy małe części materiału łożyska są odrywane z gładkiej powierzchni bieżni lub elementów tocznych z powodu zmęczenia tocznego, tym samym tworząc rejony posiadające chropowatą i szorstką teksturę.
  • Nadmierne obciążenie
  • Zły montaż (niewspółosiowość)
  • Obciążenie z momentem skrętu
  • Przedostanie się obcych zanieczyszczeń, przenikanie wody
  • Niewystarczające smarowanie,  niewłaściwy środek smarny
  • Nieodpowiedni luz wewnętrzny łożyska
  • Niewłaściwa dokładność wału lub obudowy, nierównomierność sztywności obudowy, duże ugięcie wału
  • Postępująca rdza, wżery korozyjne, przytarcia smugowe, wgniecenia (Brinelling)
  • Potwierdź zastosowanie łożyska sprawdź warunki obciążenia
  • Popraw metodę montażu
  • Popraw mechanizm uszczelnienia, zabezpiecz przed rdzewieniem podczas postoju
  • Zastosuj środek smarny o właściwej lepkości, popraw metodę smarowania
  • Sprawdź dokładność wału i obudowy
  • Sprawdź luz wewnętrzny łożyska

 

Kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć

Złuszczanie 1

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska kulkowego skośnego
Symptom: Złuszczanie pojawia się na powierzchni bieżni na połowie obwodu pierścienia
Przyczyna: Niewystarczające smarowanie z powodu przedostania się chłodziwa do wewnątrz łożyska

Złuszczanie 2

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska kulkowego skośnego
Symptom: Złuszczanie pojawia się diagonalnie wzdłuż bieżni
Przyczyna: Złe ustawienie współosiowości wału i obudowy podczas montażu

Złuszczanie 3

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska kulkowego poprzecznego
Symptom: Złuszczanie bieżni w odległości podziałowej kulek
Przyczyna: Wgniecenie z powodu udarowego obciążenia podczas montażu

Złuszczanie 4

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska kulkowego skośnego
Symptom: Złuszczanie bieżni w odległości podziałowej kulek
Przyczyna: Wgniecenie z powodu udarowego obciążenia podczas postoju

Złuszczanie 5

Część: Pierścień zewnętrzny łożyska z fotografii "ZŁUSZCZANIE 4"
Symptom: Złuszczanie bieżni w odległości podziałowej kulek
Przyczyna: Wgniecenie z powodu udarowego obciążenia podczas postoju

Złuszczanie 6

Część: Kulki łożyska z fotografii "ZŁUSZCZANIE 4"
Symptom: Złuszczanie powierzchni kulek
Przyczyna: Wgniecenie z powodu udarowego obciążenia podczas postoju

Złuszczanie 7

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska baryłkowego
Symptom: Złuszczanie tylko jednej bieżni na całym obwodzie pierścienia
Przyczyna: Nadmierne obciążenie osiowe

Złuszczanie 8

Część: Pierścień zewnętrzny łożyska z fotografii "ZŁUSZCZANIE 7"
Symptom: Złuszczanie tylko jednej bieżni na całym obwodzie pierścienia
Przyczyna: Nadmierne obciążenie osiowe

Złuszczanie 9

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska baryłkowego
Symptom: Złuszczanie tylko jednego rzędu bieżni
Przyczyna: Niewystarczające smarowanie

Złuszczanie 10

Część: Rolki łożyska walcowego
Symptom: Przedwczesne złuszczanie pojawia się osiowo na powierzchniach rolek
Przyczyna: Rysy powstałe podczas niewłaściwego montażu

Pliki do pobrania

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik

Ciasteczka wykorzystywane przez serwis internetowy NSK

Wykorzystujemy ciasteczka (cookies) w celu usprawniania sposobów przeglądania naszych stron i korzystania z naszych internetowych aplikacji. Dalsze korzystanie z serwisu niepoprzedzone zmianą ustawień przeglądarki jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na zapisywanie przez serwis ciasteczek na dysku komputera. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.