MENU EU/PLEU/PL Szukaj NSK - Motion & Control
Opis uszkodzenia​ Możliwa przyczyna Środki zaradcze
Zużycie pojawia się na skutek powtarzającego się ślizgania dwóch powierzchni. Korozja cierna pojawia się na powierzchniach pasowanych, a także na powierzchniach styku pomiędzy bieżniami pierścieni i elementów tocznych. Korozja cierna jest też terminem stosowanym do opisania czerwonawo-brązowych i czerwonawo-czarnych wytartych cząstek.
  • Niewystarczające smarowanie
  • Drgania o małej amplitudzie
  • Niedostateczny wcisk
  • Zastosuj właściwy środek smarny
  • Zastosuj obciążenie wstępne
  • Sprawdź jakość pasowania z wciskiem
  • Zastosuj warstewkę filmu środka smarnego na powierzchnie pasowane

 

Kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć

Korozja cierna 1

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska kulkowego poprzecznego
Symptom: Korozja cierna pojawia się na powierzchni otworu
Przyczyna: Drgania

Korozja cierna 2

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska kulkowego skośnego
Symptom: Wyraźna korozja cierna pojawia się na całym obwodzie powierzchni otworu
Przyczyna: Niedostateczne pasowanie z wciskiem

Korozja cierna 3

Część: Pierścień zewnętrzny łożyska walcowego dwurzędowego
Symptom: Korozja cierna pojawia się na powierzchni bieżni w odstępach elementów tocznych

Pliki do pobrania

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik

Ciasteczka wykorzystywane przez serwis internetowy NSK

Wykorzystujemy ciasteczka (cookies) w celu usprawniania sposobów przeglądania naszych stron i korzystania z naszych internetowych aplikacji. Dalsze korzystanie z serwisu niepoprzedzone zmianą ustawień przeglądarki jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na zapisywanie przez serwis ciasteczek na dysku komputera. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.