Szukaj
Opis uszkodzenia​ Możliwa przyczyna Środki zaradcze
Na powierzchniach pierścieni i elementów tocznych są wżery rdzy i korozji, które mogą pojawiać się w odstępach elementów tocznych na pierścieniach lub na całych powierzchniach łożyska.
  • Przedostanie się do środka łożyska gazu korozyjnego lub wody
  • Niewłaściwe smarowanie
  • Powstawanie kropli wody z powodu kondensacji wilgoci
  • Wysoka temperatura i wilgotność podczas postoju
  • Słabe zabezpieczenie antykorozyjne podczas transportu
  • Niewłaściwe warunki przechowywania
  • Niewłaściwe obchodzenie się z łożyskiem
  • Popraw mechanizm uszczelnienia
  • Przeanalizuj metodę smarowania
  • Zastosuj ochronę antykorozyjną podczas okresów postojowych
  • Popraw warunki przechowywania
  • Popraw metodę obchodzenia się z łożyskiem

 

Kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć

Rdza i korozja 1

Część: Pierścień zewnętrzny łożyska walcowego
Symptom: Rdza na powierzchniach czół obrzeży i na powierzchni bieżni
Przyczyna: Niewystarczające smarowanie spowodowane wnikaniem wody

Rdza i korozja 2

Część: Pierścień zewnętrzny pierścienia obrotowego
Symptom: Rdza na powierzchni bieżni w odstępach kulek
Przyczyna: Kondensacja wilgoci podczas okresów postojowych

Rdza i korozja 3

Część: Pierścień wewnętrzny łożyska baryłkowego
Symptom: Rdza na powierzchni bieżni w odstępach baryłek
Przyczyna: Wnikanie wody do środka smarnego

Rdza i korozja 4

Część: Baryłki łożyska baryłkowego
Symptom: Wżery rdzy na powierzchni styku tocznego. Miejscami skorodowane
Przyczyna: Kondensacja wilgoci podczas magazynowania

Pliki do pobrania

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik

Zgoda

NSK korzysta z usług stron trzecich, które pomagają nam ulepszać naszą stronę internetową i wyświetlać bardziej interesujące treści. Aby korzystać z tych usług, potrzebujemy Twojej zgody. Może ona zostać odwołana w dowolnym momencie. Więcej informacji można znaleźć tutaj Link do polityki prywatności.