Złuszczanie pojawia się kiedy małe części materiału łożyska są odrywane z gładkiej powierzchni bieżni lub elementów tocznych z powodu zmęczenia tocznego, tym samym tworząc rejony posiadające chropowatą i szorstką teksturę. | - Nadmierne obciążenie
- Zły montaż (niewspółosiowość)
- Obciążenie z momentem skrętu
- Przedostanie się obcych zanieczyszczeń, przenikanie wody
- Niewystarczające smarowanie, niewłaściwy środek smarny
- Nieodpowiedni luz wewnętrzny łożyska
- Niewłaściwa dokładność wału lub obudowy, nierównomierność sztywności obudowy, duże ugięcie wału
- Postępująca rdza, wżery korozyjne, przytarcia smugowe, wgniecenia (Brinelling)
| - Potwierdź zastosowanie łożyska sprawdź warunki obciążenia
- Popraw metodę montażu
- Popraw mechanizm uszczelnienia, zabezpiecz przed rdzewieniem podczas postoju
- Zastosuj środek smarny o właściwej lepkości, popraw metodę smarowania
- Sprawdź dokładność wału i obudowy
- Sprawdź luz wewnętrzny łożyska
|