Szukaj
Opis uszkodzenia​ Możliwe przyczyny  Środki zaradcze 
Korozja cierna na bieżniach wywołana względną małą amplitudą tarcia pomiędzy odpowiednimi powierzchniami styku.
(Nazywa się ją również korozją cierną ze względu na czerwono-brązowe lub czarne cząstki zużycia pomiędzy trącymi powierzchniami styku kulek i bieżni).
  • Całkowite wyschnięcie smaru ze względu na oscylację o małej amplitudzie.
  • Użyć smaru przeciw korozji ciernej (zastosowanie właściwego smaru)
  • Rozprowadzenie smaru po powierzchni styku w określonych odstępach czasu (przykład: raz na każde 5 000 cykli)

 

Kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć 

Korozja cierna

Część: Trzpień śruby
Symptom: Wyschnięty smar na powierzchni tocznej
Przyczyna: Korozja cierna spowodowana całkowitym wyschnięciem smaru z powodu oscylacji o małej amplitudzie

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik

Zgoda

NSK korzysta z usług stron trzecich, które pomagają nam ulepszać naszą stronę internetową i wyświetlać bardziej interesujące treści. Aby korzystać z tych usług, potrzebujemy Twojej zgody. Może ona zostać odwołana w dowolnym momencie. Więcej informacji można znaleźć tutaj Link do polityki prywatności.