Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Łożyska - 2020-10-16

NSK cylindrical roller bearings for small gear and large gear

Wysokowydajne łożyska firmy NSK są obecnie wykorzystywane w nowo opracowanym modelu Shinkansen N700S (tzw. pociąg-pocisk), który od 1 lipca 2020 r. wszedł do eksploatacji na linii Tokaido Shinkansen między Tokio a Osaką. N700S wyznacza początek nowej ery, będąc pierwszym całkowicie nowym projektem pociągu Shinkansen opracowanym przez spółkę Central Japan Railway Company od 13 lat. Łożyska NSK stanowią podstawę dla bezkompromisowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa, stabilności, komfortu i ekologii pociągu. Łożyska do zastosowań kolejowych w sposób bezpośredni zapewniają bezpieczną eksploatację i podróż. Kluczowa jest ich wysoka niezawodność, podobnie jak zdolność do obsługi podwyższonych prędkości, lepsza efektywność energetyczna i zmniejszone wymagania konserwacyjne. Wymagania stawiane łożyskom kolejowym są szczególnie widoczne w pociągach typu Shinkansen, które przewożą dużą liczbę pasażerów z wysoką prędkością na znaczne odległości. Zastosowania tego typu wymagają bardzo wydajnych i trwałych łożysk, a także drobiazgowej kontroli jakości na wszystkich etapach procesu produkcyjnego.

Oznaczenie «S» nowej generacji pociągu N700S pochodzi od «Supreme» (najwyższy), co odnosi się do postępu w zakresie konstrukcji, technologii i komfortu. Łożyska o wysokiej wydajności firmy NSK można znaleźć w skrzyniach biegów, osiach i zespołach silników trakcyjnych nowych pociągów.

Jeśli chodzi o skrzynię biegów, N700S jest pierwszym modelem pociągu Shinkansen, w którym koła zębate walcowe zastąpiono kołami zębatymi daszkowymi zapewniającymi zwiększoną niezawodność i niższy poziom hałasu. Łożyska skrzyni biegów są narażone na silne wstrząsy i wibracje, dlatego priorytetem jest zapewnienie ich długiej żywotności w takich warunkach. Firma NSK od dziesięcioleci dostarcza łożyska stożkowe do kół zębatych walcowych stosowanych w pociągach wysokiej prędkości. Opierając się na tym doświadczeniu, firma zaprojektowała specjalne kołnierzowe łożysko walcowe do kół zębatych daszkowych N700S, które zapewnia dłuższą żywotność, mniejsze wytwarzanie ciepła i ograniczone wymogi konserwacyjne w porównaniu z produktami poprzedniej generacji.

Kolejne zalety łożysk skrzyni biegów i przekładni zastosowanych w N700S obejmują lepszą odporność na zatarcie, co uzyskano dzięki optymalizacji konstrukcji obszarów nie stykających się z czołem kołnierza. Ponadto obrabiany maszynowo koszyk mosiężny o wysokiej wytrzymałości został zoptymalizowany dzięki wykorzystaniu opatentowanej przez NSK technologii R-pocket, co zmniejsza wewnętrzne naprężenia w strukturze koszyka.

W przypadku osi dwurzędowe łożyska stożkowe NSK zastosowane w poprzednim modelu Shinkansen zostały dodatkowo ulepszone, aby zapewnić jeszcze większą niezawodność i zmniejszyć koszty konserwacji. Ich cechą szczególną jest mniejsze wytwarzanie ciepła, przekładające się na dłuższą żywotność.

Jeśli chodzi o silniki trakcyjne N700S to łożyska walcowe i łożyska kulkowe poprzeczne NSK posiadają pierścienie zewnętrzne z powłoką ceramiczną natryskiwaną plazmowo. Powłoka ta zwiększa niezawodność, zapobiegając jakiejkolwiek możliwości powstania korozji elektrolitycznej - niepożądanemu efektowi, który występuje w wyniku przepływu prądu elektrycznego przez wnętrze nieizolowanych łożysk.

Firma NSK wspiera rozwój globalnego przemysłu kolejowego od czasu, gdy po raz pierwszy zaangażowała się w ten sektor w 1932 r. Łożyska NSK zdobyły zaufanie klientów ze względu na światowej klasy bezpieczeństwo, wysoką prędkość pracy, niezawodność i wydajność. Obecnie produkty firmy są używane przez operatorów kolei wysokich prędkości w całej Europie. Bliskie powiązania z partnerami z europejskich sektorów OEM i rynku wtórnego pomagają tworzyć produkty, które zapewniają znaczące postępy w tej ważnej branży przemysłowej.

 

Zdjęcie1)  Umiejscowienie łożysk walcowych NSK w małym kole zębatym (1) i dużym kole zębatym (2) 
w nowym typie przekładni daszkowej (po prawej) - w porównaniu ze standardową przekładnią
walcową (po lewej)

 

 

Zdjęcie 2)  Łożyska walcowe NSK stosowane w małych (po lewej) i dużych zębatkach (po prawej) w przekładni N700S zapewniają dłuższą żywotność
i mniejsze wymagania konserwacyjne

 

 

 

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik