Szukaj
KONTAKT

O Firmie - 2020-04-07

The NSK direct-drive wheel unit fitted to an autonomous service robot

Firma NSK opracowała innowacyjny zespół kół z napędem bezpośrednim, przeznaczony dla producentów OEM chcących zwiększyć mobilność swoich robotów autonomicznych lub współpracujących. Roboty wyposażone w nowy zespół kół, zaprojektowany specjalnie do użycia w cichych środowiskach, takich jak szpitale, hotele, biura i biblioteki, mogą wydajnie przenosić i transportować ładunki do 100 kg bez zakłócania aktywności ludzi. Ponieważ cyfrowe trendy w postaci sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego coraz częściej przenoszą realizację zaawansowanych rozwiązań ze strefy obietnic do obszaru rzeczywistych zastosowań, podejmowane są coraz większe wysiłki w celu opracowania robotów mobilnych i humanoidalnych wykonujących użyteczne zadania w pobliżu ludzi.

Główną wadą standardowych systemów AGV (autonomicznych pojazdów sterowanych) stosowanych w fabrykach i magazynach jest wytwarzany przez nie hałas.  W odróżnieniu od nich bezpośrednio napędzany zespół kół NSK jest znacznie cichszy, co ułatwia wykorzystywanie go w miejscach publicznych i środowiskach pozaprodukcyjnych.  Obszary aktywności biznesowej, takie jak usługi czy obiekty użyteczności publicznej, wymagają robotów działających cicho, aby nie zakłócać prowadzenia rozmów i nie przeszkadzać ludziom w wykonywaniu ich zadań.

Cichobieżna charakterystyka napędu kołowego NSK jest powiązana z brakiem przekładni (napęd bezpośredni) i wykorzystuje technologię silnika Megatorque, eliminującą hałas roboczy generowany przez typowe skrzynie biegów. Zastosowanie napędu Megatorque jako koła stanowiło nową koncepcję, a firma NSK musiała opracować sposób wykorzystania elementów systemu w celu stworzenia optymalnej specyfikacji przy zachowaniu rozsądnej ceny.

Oprócz zapewnienia niskiego poziomu hałasu zespół kół został zaprojektowany również pod kątem bezpiecznego działania w pobliżu ludzi i idealnie nadaje się do użytku w robotach serwisowych, wózkach z napędem i innych robotach współpracujących (cobotach). Kluczową cechę konstrukcji stanowi jej zdolność «back-driveability», co w przypadku powstania problemu pozwala na łatwy powrót do ręcznych operacji pchania/ciągnięcia.

Podczas użytkowania nowo opracowany, dedykowany napęd steruje za pomocą prostych sygnałów jednocześnie dwoma zespołami kół. Został on wyposażony w czujniki mierzące obroty kół, przyspieszenie, przechylenie i inne użyteczne parametry.  Sygnały z czujników można przesyłać do dowolnego komputera pokładowego stosowanego w aplikacjach robotów autonomicznych.

Intensywny proces prac konstrukcyjnych miał zagwarantować dostarczenie wysokiej jakości, technicznie zaawansowanego, funkcjonalnego i solidnego rozwiązania.  Został wykorzystany szeroki zakres istniejących technologii, włączając w to mechatronikę, sterowanie i oprogramowanie, a zespół ekspertów NSK miał za zadanie opracować system spełniający wymogi nowego rynku robotyki. Kluczowym elementem tej pracy było poznanie opinii ludzi, którzy pracowali w miejscach, takich jak szpitale i biblioteki - pomogło to w określeniu, jaki rodzaj robota mógłby zapewnić optymalne rozwiązanie dla tego typu środowisk. Ostatecznie, oprócz chęci wyznaczania nowych granic w robotyce, firma NSK ma także ambicję zwiększenia zakresu używania robotów w życiu codziennym.

 

Zdjęcie 1) Zespół kół z napędem bezpośrednim zamontowany w robocie autonomicznym

 

 

 

 

 

Zdjęcie 2) Para zespołów kół z dedykowanym napędem NSK

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie 3) Zespół kół z napędem bezpośrednim NSK generuje znacznie mniej hałasu niż tradycyjny wózek AGV

 

 

 

 

 

 

Zdjęcie 4) Hałas generowany przez standardowe wózki AGV sprawia, że nie stanowią one optymalnego rozwiązania dla cichych lokalizacji

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik

Zgoda

NSK korzysta z usług stron trzecich, które pomagają nam ulepszać naszą stronę internetową i wyświetlać bardziej interesujące treści. Aby korzystać z tych usług, potrzebujemy Twojej zgody. Może ona zostać odwołana w dowolnym momencie. Więcej informacji można znaleźć tutaj Link do polityki prywatności.