Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Motoryzacja - 2019-12-18

In-wheel-motor, third generation

NSK opracowała trzecią generację swojego elektrycznego silnika zabudowanego w kole, stanowiącą pierwsze na świecie kompletne rozwiązanie obejmujące silnik, inwerter i bezprzewodową ładowarkę. Innowacyjny, ładowany bezprzewodowo silnik zabudowany w piaście koła (W-IWM) przeznaczony do pojazdów elektrycznych jest w stanie ładować się dzięki cewkom umieszczonym w jezdni, podczas ruchu pojazdu. Rozwiązanie to zostało opracowane wspólnie przez grupę badawczą złożoną z NSK, Fujimoto Laboratory działającego w Graduate School of Frontier Sciences na Uniwersytecie Tokijskim, Bridgestone Corporation, ROHM Co Ltd oraz Toyo Electric Mfg Co Ltd.

Zmniejszenie emisji CO2 jako dążenie do stworzenia niskoemisyjnego społeczeństwa jest globalnym wyzwaniem, które wymaga poważnych redukcji emisyjności pojazdów samochodowych, czego skutkiem jest rozwój i popularyzacja pojazdów elektrycznych. Przy okazji pojawiły się jednakże obawy dotyczące wygody stacjonarnego ładowania takich pojazdów oraz wielkości zasobów wymaganych do wytwarzania dużej liczby ogniw akumulatorowych. Zrównoważone upowszechnianie się pojazdów elektrycznych wymaga zapewnienia efektywnego poruszania się przy minimalnej liczbie ogniw akumulatorowych. W rezultacie, uwaga producentów OEM zainteresowanych pojazdami elektrycznymi z mniejszymi akumulatorami skupiła się na bezprzewodowym ładowaniu podczas ruchu pojazdów.

Trzecia generacja silników W-IWM opracowana przez wspólną grupę badawczą znacząco poprawiła możliwości ładowania w ruchu, osiągi silnika oraz łatwość montażu, łącząc cechy wymagane do praktycznego zastosowania rozwiązania.

Co ważne, silnik W-IWM został opracowany w taki sposób, że obwód odbierający w sposób bezprzewodowy energię podczas ruchu pojazdu, jak również mechanizm napędowy pojazdu elektrycznego (silnik i inwerter) są umieszczone w całości w kole.

Jeżeli chodzi o osiągi silnika, to w porównaniu z silnikiem W-IWM drugiej generacji przeznaczonym do lekkich pojazdów, zaprezentowanym w roku 2017 (12kW na koło), silnik W-IWM trzeciej generacji przeznaczony jest do większych samochodów osobowych (25kW na koło). Ponadto, podczas gdy silnik W-IWM drugiej generacji oferował wydajność ładowania wynoszącą 10 kW na koło, silnik trzeciej generacji oferuje wzrost do 20 kW.

Istotność tych ulepszeń wiąże się z pojawieniem się w przyszłości inteligentnych miast, w których instalacja w nawierzchniach jezdni systemów bezprzewodowego ładowania pojazdów w ruchu (nawet jedynie w rejonach skrzyżowań kierowanych sygnalizacją świetlną) zapewni kierowcom pojazdów elektrycznych podróż bez obawy o ładowanie akumulatorów, co znacząco zwiększy wygodę korzystania z tych pojazdów.

W celu wykorzystania udostępnionej innowacji i przyspieszenia praktycznego wdrożenia systemu bezprzewodowego ładowania pojazdów w ruchu, wspólna grupa badawcza zgodziła się na otwarcie podstawowych patentów związanych z projektem.

Grupa badawcza zajmuje się obecnie testowaniem i oceną trzeciej generacji silników W-IWM i będzie z zapałem dążyć do stworzenia prototypu zespołu generującego energię, w którym zastosowane zostaną kolejne nowe pomysły. Grupa integrować będzie eksperckie kwalifikacje nie tylko aktualnych członków projektu, ale także szeroką wiedzę z różnych obszarów, udostępnianą przez inne organizacje i przedsiębiorstwa. Celem jest przejście do fazy weryfikacyjnej praktycznego zastosowania systemu bezprzewodowego ładowania pojazdów w ruchu do roku 2025.

Dzięki temu wspólnemu projektowi badawczemu NSK ma nadzieję przyczynić się do stworzenia bardziej zrównoważonego społeczeństwa i warunków pomagających wyznaczać nowe kierunki rozwoju przemysłu motoryzacyjnego.

Wspólna grupa badawcza, w skład której wchodzi NSK, ma nadzieję, że jej wysiłki pomogą zapewnić wolność od stacjonarnych systemów ładowania

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik