Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Motoryzacja - 2015-03-02

NSK Ltd. - Tokio, Japonia - ogłosiła opracowanie niskotarciowej przekładni redukcyjnej do układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), pomagającej w osiągnięciu większego poczucia jedności pomiędzy pojazdem i kierowcą oraz zmniejszenia wysiłku wkładanego w operowanie kierownicą. Produkt ten odpowiada za łagodne korekcje toru ruchu podczas jazdy na wprost, jak również za większy komfort podczas powrotu koła kierownicy z pozycji skrajnych w sytuacjach takich, jak skręcanie na skrzyżowaniach.

NSK planuje wprowadzić omawiany produkt w roku 2017.

Tło rozwojowe
W ostatnich latach pojawiła się pilna potrzeba ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin w celu zmniejszenia oddziaływania samochodów na środowisko. Układy EPS oszczędzają energię, ponieważ ich silnik nie pracuje podczas jazdy na wprost. Skutkiem jest poprawa efektywności wykorzystania paliwa w porównaniu do układów kierowniczych ze wspomaganiem hydraulicznym (HPS). Dodatkowo, układy EPS umożliwiają złożoną elektroniczną kontrolę pracy układu w oparciu o szereg danych wejściowych, takich jak prędkość jazdy i warunki drogowe, zapewniając bezpieczniejsze i bardziej komfortowe prowadzenie pojazdu. Z tych powodów układy EPS są stosowane w coraz większej liczbie pojazdów.

Do zapewnienia komfortu prowadzenia kluczowe znaczenie ma płynność ruchu w momencie rozpoczęcia skręcania kierownicy oraz łagodny powrót koła kierownicy. Jednym z podstawowych czynników przyczyniających się do tworzenia tego płynnego ruchu jest niskie tarcie w układzie EPS, szczególnie zaś mowa o tarciu w układzie napędzającym EPS. NSK opracowała smar o niskim tarciu, redukujący siły tarcia w przekładni redukcyjnej, zmniejszając w ten sposób wysiłek potrzebny do kierowania oraz poprawiając pojazdu podczas prowadzenia.

Charakterystyka produktu
NSK wykorzystała swoje doświadczenie w dziedzinie trybologii do stworzenia zoptymalizowanej struktury filmu olejowego poprawiającego smarowanie, opracowując jednocześnie nowy smar, w którym wykorzystano technologię dodatków zmniejszających opory wynikające z lepkości smaru.
W rezultacie pomiędzy powierzchniami zębów przekładni redukcyjnej tworzy się zawsze film olejowy, zapewniając 17% zmniejszenie tarcia w przekładni.

Korzyści
Łatwość operowania kołem kierownicy przekłada się na poprawę komfortu i bezpieczeństwa.
Zastosowanie układów EPS zmniejsza zużycie paliwa.

NSK zobowiązała się do stosowania najnowocześniejszej technologii dla poprawy bezpieczeństwa, komfortu i ochrony środowiska. W przyszłości NSK planuje kontynuować wzrost globalnej sprzedaży układów EPS dzięki ulepszaniu swoich produktów,  poszerzaniu lokalnej bazy klientów i rozwojowi lokalnych ośrodków produkcji.

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik