Łożyska NSK – innowacyjna technologia dla transportu kolejowego
Warunki eksploatacji: duże obciążenia promieniowe i osiowe, przepływ prądu
Łożyska silników trakcyjnych w transporcie kolejowym muszą zapewniać dużą moc oraz przyjazność dla środowiska i efektywność kosztową. Dla zagwarantowania wysokiego stopnia niezawodności i bezpieczeństwa należy uwzględnić duży ciężar pojazdów szynowych i długie okresy między przeglądami. Oprócz zmniejszenia ciężaru układu napędowego, silniki trakcyjne w transporcie szynowym poddawane są dużym obciążeniom promieniowym i osiowym oraz mogą być narażone na przepływ prądu elektrycznego i duże prędkości pracy. Aby spełnić wymagania stawiane silnikom, NSK opracowała łożyska izolowane, wyposażone w ceramiczne powłoki i koszyki o dużej wytrzymałości.
W silnikach trakcyjnych pojazdów szynowych sprawdziły się zarówno łożyska walcowe, jak i łożyska kulkowe poprzeczne, ponieważ nadają się one idealnie do dużych prędkości i obciążeń oraz są łatwe w montażu i demontażu.
Izolowane łożyska silników trakcyjnych – powłoki ceramiczne
Izolowane łożyska silników trakcyjnych – powłoki PPS
Łożyska silników trakcyjnych często ulegają awariom na skutek przepływu prądu elektrycznego (korozja elektryczna). Aby zapobiec korozji elektrycznej, NSK opracowała łożyska z powłokami ceramicznymi i powłokami z żywicy PPS. Oba te rozwiązania zapewniają dużą rezystancję izolacji przekraczającą 100 Mohm, przy napięciu przebicia powyżej 4kV.
Aby umożliwić przejmowanie obciążeń, takich jak drgania, opracowano koszyki o dużej wytrzymałości. Nośność poprzeczną zwiększają sferyczne końcówki wałeczków oraz zukosowane obrzeża, zaś wysoka jakość wraz z wydłużonym okresem serwisowym gwarantują bezpieczeństwo i niezawodność silników trakcyjnych.
Warunki eksploatacji: promieniowe obciążenia udarowe i obciążenia osiowe na skutek kołysania
Łożyska zestawów kołowych są poddawane nie tylko obciążeniom promieniowym powstającym na połączeniach szyn, ale także dynamicznym i statycznym obciążeniom osiowym generowanym przez ciężar pojazdu. Co więcej, łożyska te muszą wytrzymywać obciążenia osiowe powodowane przez kołysanie i łuki toru. Podczas ich projektowania brane pod uwagę są zarówno wymiary czopów osi i obudowy łożyska, jak również złożone obciążenia.
Transport kolejowy to transport międzynarodowy. Dla łożysk zestawów kołowych oznacza to pracę w szerokim zakresie warunków, takich jak pył, wilgoć i zmienne temperatury otoczenia w różnych krajach. NSK oferuje łożyska zestawów kołowych z odpowiednimi uszczelnieniami, jak również różnymi środkami smarnymi, dopasowanymi do wspomnianych wymagań. Do stosowania w zestawach kołowych nadają się w szczególności łożyska stożkowe, łożyska baryłkowe i łożyska walcowe.
Łożyska stożkowe do zestawów kołowych
Łożyska walcowe do zestawów kołowych
Łożyska stożkowe z pokrywą zamykającą można idealnie zintegrować z sąsiednimi komponentami. Łożyska te wyposażone są w innowacyjne uszczelnienia i pokrywy zamykające, zapobiegające wyciekom smaru i wnikaniu wody. W ten sposób można uniknąć najczęstszych problemów z łożyskami i wydłużyć okresy między przeglądami tak, aby dopasować je do trwałości eksploatacyjnej samych kół. Ponieważ łożyska osi stykające się bezpośrednio z osią musza być zaprojektowane pod kątem trudnych warunków, zespoły łożyskowe stożkowe NSK stanowią idealne rozwiązanie: dzięki swojej wysokiej jakości oferują niezrównane osiągi, dużą trwałość serwisową, są łatwe w obsłudze i nadają się do pracy z dużymi prędkościami. Nowe łożyska walcowe NSK zostały zaprojektowane specjalnie tak, aby być lżejszymi dzięki zwartej budowie i aby mogły pracować z dużymi prędkościami przy smarowaniu olejowym.
Łożyska stożkowe osi kolejowej Sealed-Clean z pokrywą zamykającą: oferują wyjątkowe osiągi, trwałość i łatwość obsługi. >>
Powłoka z żywicy PPS izolowanych łożysk zapobiega powstawaniu wżerów elektrycznych. >>
Opracowane izolowane łożyska z powłoką ceramiczną zapobiegającą powstawaniu wżerów elektrycznych >>
Zaprojektowane specjalnie do pracy w środowisku zanieczyszczonym i do wysokich temperatur, do 200°C. >>
Wysokie prędkości, łatwość konserwacji i możliwość zapewnienia lub ograniczenia przesuwu osiowego. >>
Proszę wybrać…