Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Motoryzacja - 2018-12-07

Uszczelnione łożyska kulkowe zwykłe NSK są stosowane w napędach osi w europejskich pojazdach elektrycznych z napędem elektrycznym

NSK dostarcza łożyska wałka wirnika dla napędów przednich i tylnych osi elektrycznych samochodów z segmentu SUV produkowanych przez europejskiego producenta samochodów. Jakkolwiek jest to pierwszy dla NSK projekt tego rodzaju realizowany w Europie, firma może oprzeć się na swoim wieloletnim doświadczeniu dotyczącym technologii elektrycznych układów napędowych stosowanych w pojazdach japońskich. 

Opracowanie optymalnych łożysk dla silnika lub silników napędowych uznawane jest za główne wyzwanie segmentu pojazdów elektrycznych. Łożyskom stawiane są bardzo wysokie wymagania, ponieważ silniki elektryczne pracują ze znacznie wyższymi prędkościami w porównaniu do silników spalinowych. Dodatkowo, łożyska te często pracują w suchym środowisku, w związku z czym konieczne jest stosowanie łożysk smarowanych na cały przewidywany okres eksploatacji.
 

Kilku europejskich producentów wprowadza na rynek elektryczne samochody z segmentu SUV o mocy do 300 kW i zasięgu do 400 km. W celu uzyskania wymaganego połączenia mocy i kompaktowych wymiarów zastosowano specjalne rozwiązania projektowe, takie jak silniki elektryczne z osią przechodzącą przez silnik. Koncepcja ta umożliwia zmniejszenie rozmiarów zespołu napędowego, ale wymaga stosunkowo dużych łożysk wałka wirnika, który w rezultacie osiąga wysokie prędkości obwodowe na poziomie 13000 obr./min. Zmniejszenie prędkości jest realizowane za pomocą kompaktowych przekładni planetarnych.
 

W tych wymagających zastosowaniach wykorzystano łożyska kulkowe – o stosunkowo prostej konstrukcji – z dobrze uzasadnionych powodów. W przeciwieństwie do łożysk kulkowych skośnych, łożyska kulkowe nie wymagają określonego napięcia wstępnego. Do specyficznych warunków zastosowania zaadaptowano także konstrukcję koszyka łożysk przeznaczonych do europejskich elektrycznych samochodów z segmentu SUV. Zmniejszenie tarcia, a przez to zwiększenie zasięgu pojazdu, uzyskano dzięki zastosowaniu bezstykowych, a jednocześnie wyjątkowo skutecznych uszczelek.
 

W sukcesie europejskiego projektu elektrycznego samochodu segmentu SUV pomogło wcześniejsze doświadczenie NSK zdobyte w Japonii. Już w roku 2005 firma rozpoczęła masową produkcję superszybkich łożysk przeznaczonych do hybrydowych wersji Toyoty Harrier i Lexusa RX.

Wyszukiwanie kontaktu

Proszę wybrać…

Twój wynik