Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Wprowadzenie

Linię do wyżarzania ciągłego w stalowni dotykały nieplanowane przestoje wynoszące, średnio, 17 godzin rocznie i kosztujące € 21.915  za godzinę. Zatrzymania zakładu powodowały konieczność wynajmowania ciężkiego sprzętu do podnoszenia oraz zwiększone koszty personelu utrzymania ruchu. Inżynierowie NSK przeprowadzili analizę uszkodzonych łożysk i odkryli, że zarówno typ łożyska, jak i uszczelnienie były nieodpowiednie dla aplikacji. Duże obciążenie i niska prędkość – to kluczowe czynniki i zastosowanie wielorzędowego łożyska walcowego uszczelnionego (koła linowego napędowego żurawia) idealnie rozwiązywało problem.

Kluczowe fakty

  • Proces produkcji taśmy stalowej
  • Aplikacja z ciężkim obciążeniem i małą prędkością
  • Oryginalnie zamontowane łożyska  były niewłaściwe
  • Problemy z zanieczyszczaniami i smarowaniem
  • Awarie łożysk powodowały 17 godzin przestojów rocznie
  • Awaria miała wpływ na wiele innych instalacji w zakładzie
  • Problem z projektem pierwotnego urządzenia
  • Linia do wyżarzania ciągłego
CRB
  • Zespół łożyskowy do koła linowego napędowego żurawia ze zintegrowanym uszczelnieniem

Proponowane rozwiązania

  • Analiza uszkodzonych łożysk pokazała znaczące zużycie zainstalowanych łożysk kulkowych
  • Zaproponowano zespół łożyskowy do koła linowego napędowego żurawia ze zintegrowanym uszczelnieniem
  • Wsparcie projektowania maszyny pozwoliło na zmianę budowy obudowy umożliwiającą zainstalowanie nowego łożyska
  • Analiza stanu łożyska przeprowadzona w połowie testów nie wykazała oznak zużycia
  • Analiza przeprowadzona po testach nie wykazała znaczących uszkodzeń łożyska, którego żywotność wzrosła do ponad 3 lat

Cechy produktu

  • Lepsze uszczelki stykowe
  • Wysoka obciążalność
  • Duża odporność na korozję dzięki powłoce fosforanowej
  • Łatwiejsze ponowne smarowanie smarem dzięki otworom do smarowania w pierścieniu wewnętrznym i zewnętrznym
  • Łożyska fabrycznie napełnione smarem litowym
  • Możliwość montażu z użyciem pierścieni zatrzaskowych DIN 471 
  • Uszczelki stykowe zapobiegające wnikaniu ciał obcych i wody
  • Zwiększona obciążalność promieniowa i osiowa
  • Otwory do ponownego smarowania ułatwiające konserwację i uzupełnianie smaru
  • Możliwość stosowania na zewnątrz dzięki powłoce antykorozyjnej
  • Możliwość zastosowania pierścienia zatrzaskowego (DIN 471) na pierścieniu zewnętrznym

Opis obniżki kosztów przed i po wprowadzeniu rozwiązania NSK

Przed Roczny koszt Po Roczny koszt
Koszty utraconej produkcji: ponad 119 godzin w ciągu 7 lat spowodowane awariami koła linowego napędowego akumulatora.
Przestój roczny: 17 godzin x  € 21.915
€ 372.555 Brak strat produkcji: łożyska pracują bezawaryjnie po upływie 3 lat
Oczekiwana żywotność nowego rozwiązania NSK: 5 lat
€ 0
Koszt całkowity € 372.555 € 0

Numer ref:SS-PL-2024