Szukaj
KONTAKT

Wprowadzenie

Firma zajmująca się remontami i konserwacją pociągów metra w Wlk. Brytanii oczekiwała obniżenia kosztów serwisowania łożysk silników trakcyjnych poprzez wydłużenie czasu między remontami przy jednoczesnym zachowaniu niezawodności. Inżynierowie NSK podjęli się przeglądu procedur smarowania w początkowej fazie budowy i konserwacji, zaproponowali, zaakceptowali i udokumentowali ulepszenia. Ponadto NSK przeprowadziła analizę stanu łożysk, które przepracowały 6 lat. Wykorzystując te informacje w połączeniu z technikami analizy trwałości łożysk NSK, okres remontu został wydłużony z 4,5 roku do 5,5 roku, dopasowując się
do innych komponentów w pociągu.

Kluczowe fakty

  • Przemysł kolejowy
  • Łożyska silnika trakcyjnego
  • 140 maszyn
  • Klient oczekiwał obniżenia kosztów serwisu poprzez wydłużenie okresu pomiędzy remontami
  • Rozwiązanie NSK: Analiza stanu łożysk po 6 latach eksploatacji i przegląd procedur smarowania
  • Wsparcie techniczne pozwoliło na wydłużenie okresu remontu łożyska z 4,5
    do 5,5 roku
  • Ograniczona obsługa i konserwacja przyniosła znaczną oszczędność kosztów
European metro transit vehicle in motion
  • Underground Train
  • AIP - Added Value Programme

Proponowane rozwiązania

  • Klient wymagał wydłużenia okresów remontów głównych łożysk silników trakcyjnych
  • Inżynierowie NSK przeprowadzili na miejscu badania łożysk silników trakcyjnych w eksploatacji przez
    6 lat pod kątem stanu
  • Wykonano badania metalurgiczne, które obejmowały stan łożysk oraz analizę smaru
  • Żywotność łożyska można bezpiecznie wydłużyć, aby umożliwić wydłużenie okresów głównych przeglądów
  • NSK dokonała przeglądu metod smarowania podczas początkowej budowy i okresów rutynowej konserwacji. Zalecono zmiany mające na celu ulepszenie obecnej procedury, aby przedłużyć żywotność łożyska

Cechy produktu

  • Analiza Uszkodzonych Łożysk zidentyfikowała podstawową przyczynę problemów. NSK zasugerowała poprawę stanu maszyny i prawidłowego doboru łożysk
  • Wyniki testów wizualnych i dotykowych
  • Wskaźnik wczesnego zużycia
  • Badania nieniszczące
  • W pełni udokumentowany raport

Opis obniżki kosztów przed i po wprowadzeniu rozwiązania NSK

Przed Roczny koszt Po Roczny koszt
Koszt usług inżynieryjnych € 756.000 Koszt usług inżynieryjnych € 616.000
Koszt całkowity € 756 000 € 616 000

Numer ref:SS-PL-2022

Zgoda

NSK korzysta z usług stron trzecich, które pomagają nam ulepszać naszą stronę internetową i wyświetlać bardziej interesujące treści. Aby korzystać z tych usług, potrzebujemy Twojej zgody. Może ona zostać odwołana w dowolnym momencie. Więcej informacji można znaleźć tutaj Link do polityki prywatności.