W porcie rudy żelaza w Australii ustalono, że zagięte koło pasowe na przenośniku załadowczym statku ma tylko 6 miesięcy eksploatacji, gdy uznano, że wymiana jest konieczna, ze względu
na wnikanie ciężkich cząstek rudy żelaza i zanieczyszczenie środka smarnego wodą, co skraca żywotność. Inżynierowie NSK zaprojektowali łożyska baryłkowe do przenośników załadunkowych statków, wykonane z materiału Hi-TF z wyjmowanymi nitrylowymi uszczelkami sprężynowymi. Tough Steel jest skutecznym środkiem zaradczym na zużycie powszechni występujące na drugiej bieżni pierścieniowej, gdzie materiałstrefy stałego obciążenia zużywa siępod wpływem wnikania drobnych cząstek.
Przed | Roczny koszt | Po | Roczny koszt | |
---|---|---|---|---|
Koszty łożyska | € 3 511 | Koszty łożyska | € 3 074 | |
Koszty utraconej produkcji | € 85 049 | Koszty utraconej produkcji | € 28 350 | |
Inne koszty | € 30 607 | Inne koszty | € 10 368 | |
Koszt całkowity | € 119 167 | € 41 791 |
Numer ref:SS-PL-11-551