W porcie rudy żelaza w Australii ustalono, bęben odchylający (kierunkowy) na przenośniku załadowczym statku ma tylko 6 miesięcy eksploatacji i konieczna jest jego wymiana ze względu na wnikanie ciężkich cząstek rudy żelaza oraz wody i zanieczyszczanie środka smarnego prowadzące do krótkiej żywotności. Inżynierowie NSK zaprojektowali łożyska baryłkowe do przenośników załadunkowych statków, wykonane z materiału Hi-TF z odłączanymi nitrylowymi uszczelkami sprężynowymi. Tough Steel jest skutecznym środkiem zaradczym na zużycie powszechni występujące na bieżni łożyska, gdzie materiał strefy stałego obciążenia zużywa się pod wpływem wnikania drobnych cząstek.
Przed | Roczny koszt | Po | Roczny koszt | |
---|---|---|---|---|
Koszty łożyska | € 3 511 | Koszty łożyska | € 3 074 | |
Koszty utraconej produkcji | € 85 049 | Koszty utraconej produkcji | € 28 350 | |
Inne koszty | € 30 607 | Inne koszty | € 10 368 | |
Koszt całkowity | € 119 167 | € 41 791 |
Numer ref:SS-PL-11-551