Międzynarodowy producent przekładni kątowych doświadczał częstych i nieregularnych awarii przekładni montowanych w autobusach. NSK zbadała zagadnienie i odkryła, że układ łożysk był skomplikowany i obejmował wiele komponentów pochodzących od różnych dostawców. W rezultacie, NSK zaproponowała rozwiązanie indywidualne, oparte na zintegrowanym łożysku z kołnierzem, upraszczające montaż i zapewniające znakomite osiągi. Przeprowadzona próba wykazała słuszność propozycji. Klient przyjął rozwiązanie, które przyniosło zmniejszenie liczby części i ujednolicenie osiągów oraz zagwarantowało poprawność montażu. To z kolei zapewniło klientowi znaczące oszczędności dzięki zmniejszonym kosztom konserwacji oraz lepszym osiągom produktu.
Przed | Roczny koszt | Po | Roczny koszt | |
---|---|---|---|---|
Koszty łożysk (w tym części) | € 112.000 | Koszty łożysk NSK z kołnierzem | € 146.000 | |
Koszty montażu (4.000 x 466 godzin) | € 16.333 | Koszty montażu (4.000 x 133 godzin) | € 4.666 | |
Koszty robocizny związane z wymianą łożysk | € 60.000 | Koszty robocizny związane z wymianą łożysk | € 0 | |
Koszt całkowity | € 188.333 | € 150.666 |
Numer ref:SS-PL-1004