Wyszukiwanie Dystrybutora

Wyszukiwanie produktu

Szukaj
KONTAKT

Wprowadzenie

Firma miała problemy z niską trwałością łożysk używanych przy odlewaniu łopatek do turbin gazowych. Inżynierowie NSK przeprowadzili analizę aplikacji dla istniejących urządzeń oraz skontrolowali uszkodzone łożyska. Problemy ze smarowaniem i zacieraniem powodowane były przez wyjątkowo zasadowy roztwór w połączeniu z dużymi obciążeniami i niewspółosiowością. Zaproponowano alternatywny projekt kół wyposażonych w łożyska walcowe o poprawionym uszczelnieniu i smarowaniu. Dało to w rezultacie znacząco lepsze osiągi i wydłużyło dwukrotnie żywotność.

Kluczowe fakty

  • Odlewanie łopatek turbin gazowych
  • Wymiana łożysk co 6 tygodni
  • Roztwór zasadowy: 50% wodorotlenek sodu o temperaturze 180°C
  • Rozwiązanie NSK: zmiana budowy kół karuzeli z wymianą łożysk na łożyska walcowe uszczelnione NSK
  • Mniej przestojów i prac konserwacyjnych
  • Dwukrotnie większa trwałość
  • Znaczące zmniejszenie kosztów łożysk i utrzymania
  • Odlewanie łopatek turbin gazowych
CRB
  • Łożysko walcowe uszczelnione

Proponowane rozwiązania

  • Klient miał problemy ze słabymi osiągami łożysk karuzeli. Analiza uszkodzonych łożysk przeprowadzona przez inżynierów NSK pokazała, że powodem było wnikanie wyjątkowo agresywnego zasadowego roztworu, w połączeniu z dużymi obciążeniami i niewspółosiowością
  • Analiza aplikacji wskazała na niedostateczne uszczelnienie jako przyczynę i inżynierowie NSK zaprojektowali alternatywne koło, z lepszą uszczelką, łatwiejsze w montażu i wyposażone w łożysko walcowe uszczelnione NSK
  • Przeprowadzono próbę nowego projektu i przeanalizowano wyniki. Zmiana budowy okazała się udana i spowodowała modyfikację pozostałych linii

Cechy produktu

  • Duża nośność
  • Powłoka fosforanowa zapewniająca dużą odporność na korozję
  • Uszczelki kontaktowe zapobiegające wnikaniu ciał obcych lub wody
  • Zwiększona obciążalność osiowa i promieniowa
  • Łożyska smarowane wstępnie smarem litowym
  • Otwory smarownicze ułatwiające konserwację i uzupełnianie smaru
  • Możliwość zainstalowania pierścienia zatrzaskowego (DIN 471) na pierścieniu zewnętrznym

Opis obniżki kosztów przed i po wprowadzeniu rozwiązania NSK

Przed Roczny koszt Po Roczny koszt
Koszt jednego zestawu podzespołów
= 4.462 €
€ 133.860 Koszt jednego zestawu podzespołów
= 7.089 €
Koszt jednego zestawu łożysko/uszczelka
= 1.487 €
€ 39.111
Koszt robocizny przy wymianie 1 zestawu podzespołów
= 297 €
€ 8.910 Koszt robocizny przy wymianie 1 zestawu podzespołów
= 297 €
€ 3.564
Trwałość łożysk 6 tygodni Trwałość łożysk 12-14 tygodni
Łączny roczny koszt dla 10 wymian (x 3 wirniki) = 142.770 € Łączny roczny koszt dla 1 wymiany (x 3 wirniki) = 42.675 €
Koszt całkowity € 142 770 € 42 675

Numer ref:SS-PL-2011